Preskočiť na hlavný obsah

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

(ďalej len ako “VOP")

Všeobecné obchodné podmienky (PDF)

Účinné od: 06.09.2024

I. Úvodné ustanovenie

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“) spoločnosti SANITINO s.r.o., so sídlom: Moravská 1259, 570 01 Litomyšl, Česká republika, IČO: 275 45 423, DIČ: CZ27545423, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Hradci Králové pod sp. zn. C 25189, bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa, a.s., číslo účtu: 5120528638/0900 (ďalej ako „Obchodník“ alebo „SANITINO“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy alebo inej zmluvy (ďalej ako „Zmluva“), uzavretej medzi spoločnosťou SANITINO (obchodníkom, poskytovateľom služieb a pod.) a jej zmluvnými partnermi (ako kupujúcimi, odberateľmi, príjemcami služieb a pod.).
     
  2. Prevádzkovateľom internetového obchodu www.sanitino.sk (ďalej ako „E-shop“) je SANITINO.
     
  3. SANITINO predáva všetok ponúkaný tovar v E-shope a zabezpečuje okrem jeho predaja aj záručný servis. Kontaktná adresa Obchodníka na účely komunikácie s Kupujúcim (najmä na reklamačné záležitosti a na účely vrátenia tovaru pri odstúpení od zmluvy) je SANITINO s.r.o., areál Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Česká republika, prípadne sa možno na Obchodníka obrátiť prostredníctvom tel. č.: +421 233 056 363 alebo na e-mailových adresách reklamacie@sanitino.sk (odstúpenie od zmluvy, reklamácie) a info@sanitino.sk (ostatné dopyty). 
     
  4. Zmluvným partnerom Obchodníka môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ.
     
  5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej ako „Kupujúci (spotrebiteľ)“).
     
  6. Podnikateľom je každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napríklad obchodná spoločnosť) (ďalej ako „osoba"), ktorá vykonáva samostatne, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť sústavnú činnosť za účelom dosiahnutia zisku, ktorá podniká na základe živnostenského alebo iného oprávnenia podľa osobitných predpisov (ďalej ako „Kupujúci (podnikateľ)“). Predpokladá sa, že ak zmluvný partner v objednávke uvedie svoje IČO, resp. DIČ, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a platia pre neho ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.  
    (Kupujúci (spotrebiteľ) a Kupujúci (podnikateľ) ďalej spolu ako „Kupujúci“).
     
  7. Tieto VOP platia pre všetky Zmluvy uzavreté medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ak neustanovia tieto VOP inak. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy uzavretej v rámci E-shopu, čím sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim. Pred uskutočnením objednávky má Kupujúci možnosť sa s VOP oboznámiť, uložiť si ich, prípadne vytlačiť na ďalšie použitie. Na konkrétny vzťah Obchodníka a Kupujúceho sa vždy použijú VOP v aktuálnej verzii, ktorá je Kupujúcemu k dispozícii v rámci objednávkového procesu. Zmluva, údaje o objednávke a VOP v konkrétnom a použiteľnom znení sa vždy pošlú Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu potom, čo odošle objednávku. Použitie akýchkoľvek obchodných alebo iných podmienok zákazníka je výslovne vylúčené, a to aj v prípade, ak tieto obchodné alebo iné podmienky zákazníka obsahujú ustanovenie o ich prednostnom použití, ak Obchodník nevyjadrí s takýmito odlišnými obchodnými alebo inými podmienkami predchádzajúci písomný súhlas. Výslovný súhlas Obchodníka s podmienkami zmluvného partnera sa vyžaduje vždy, a to aj v prípade, ak bol Obchodník oboznámený s podmienkami zmluvného partnera a prijal bez výhrad jeho platbu. Ak sa niektorá časť týchto VOP vzťahuje len na Kupujúceho (spotrebiteľa) alebo na Kupujúceho (podnikateľa), sú tieto časti v úvode konkrétneho odseku alebo článku označené ako SPOTREBITEĽ alebo PODNIKATEĽ. Ak nie je konkrétny odsek alebo článok označený týmto spôsobom, platí pre Kupujúcich všeobecne.
     
  8. Tovar predávaný v E-shope je určený na použitie v domácnosti, príp. v zariadeniach slúžiacich na ubytovanie osôb, ak nie je medzi Obchodníkom a Kupujúcim výslovne dohodnuté inak. Obchodník zásadne nezodpovedá za chyby spôsobené nadmernou záťažou pri používaní tovaru na iné komerčné alebo nekomerčné účely, než aké sú uvedené vyššie.
     
  9. Tovar uvedený v E-shope je označený názvom, kódom, výrobcom a ilustračným obrázkom (produktovou fotografiou, 3D animáciou).

 

II. Osobitné ustanovenia pre predaj v internetovom obchode

SPOTREBITEĽ: Nasledujúce oznámenia Obchodníka tovaru a služieb v E-shope sú určené v plnom rozsahu Kupujúcim (spotrebiteľom).

PODNIKATEĽ: Oznámenia Obchodníka tovaru a služieb v E-shope sú určené v rozsahu tohto článku bodov 1. až 10. Kupujúcim (podnikateľom).

  1. Označenie tovaru a služieb (t.j. produktov) ponúkaných Obchodníkom v internetovom obchode E-shope a popis ich hlavných vlastností je k dispozícií na katalógovej stránke internetového obchodu Obchodníka po otvorení („rozkliknutí“) príslušného okna predmetného tovaru alebo služby.
     
  2. Ceny tovarov a služieb, ponúkané Obchodníkom v E-shope sú uvádzané v mene euro (EUR) vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných zákonom stanovených poplatkov. Jednotlivé ceny však nezahŕňajú náklady na dodanie, dopravu, poštovné a iné náklady alebo poplatky, ktoré sa líšia v závislosti od spôsobu dodania a poskytovateľa dopravy tovaru ako aj od spôsobu platby dopravného a týchto nákladov (viď body 6. a 7. nižšie). Bližšie informácie sú uvedené na príslušnej katalógovej stránke E-shopu. Ceny taktiež nezahŕňajú náklady na použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie (viď bod 9. nižšie).
     
  3. Ako zmluvne dohodnutá cena platí cena tovaru alebo služby uvedená v E-shope v okamihu odoslania objednávky zákazníkom s výnimkou prípadov podľa článku X. týchto VOP.
     
  4. Kupujúci má možnosť uhradiť cenu za tovary a služby objednané v E-shope prostredníctvom platobných metód uvedených v E-shope.
     
  5. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu za tovary a služby objednané v E-shope pred odoslaním tovaru alebo prijatím služby zákazníkom, najneskôr však pri prevzatí tovaru, ak si Kupujúci vybral možnosť vyzdvihnutia tovaru v niektorom z výdajných miest poskytovateľov dopravy (ak nie je ďalej v týchto VOP uvedené inak).
     
  6. Konkrétne podmienky rôznych spôsobov dopravy a informácie o jednotlivých poskytovateľoch dopravy sú podrobnejšie uvedené v E-shope.
     
  7. Kupujúci hradí poplatky za dopravu v závislosti od typu dopravy.
     
  8. Zákonná zodpovednosť za vady tovaru, záruka a podmienky ich uplatňovania sú bližšie popísané v týchto VOP (Zodpovednosť za vady tovaru, záruka) a v prípade Kupujúcich (spotrebiteľ) v Reklamačnom poriadku, ktorý nájdete adrese https://www.sanitino.sk/reklamacny-poriadok.
     
  9. Pri využití prostriedkov diaľkovej komunikácie (napríklad pripojenie k internetu, telefónne poplatky) platia tarify a podmienky poskytovateľov týchto služieb príslušného zákazníka, Obchodník neúčtuje žiadne dodatočné náklady za využitie telekomunikačných prostriedkov pri využití služieb E-shopu.
     
  10. Odoslaním objednávky v E-shope dáva Kupujúci Obchodníkovi záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy: pred odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť svoju objednávku skontrolovať a opraviť, prípadne zmeniť. Objednávka a uzatvorenie zmluvy sú bližšie upravené ďalej v týchto VOP.
     
  11. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy v zákonnej lehote 14 dní, bližšie podmienky odstúpenia od zmluvy sú upravené v článku IX.
     
  12. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu (zaslanú na adresu sídla alebo emailovú adresu uvedenú v článku 1 týchto VOP, v prípade sporu z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil iné jeho práva. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci (spotrebiteľ) má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov v zákonom stanovených prípadoch a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom, bližšie informácie nájdete na adrese https://www.sanitino.sk/reklamacny-poriadok.
     
  13. Pokiaľ chce Kupujúci (spotrebiteľ) podať sťažnosť, môže ju doručiť Obchodníkovi na adresu sídla alebo e-mailovú adresu uvedenú v článku 1 týchto VOP, prípadne je možné sa so sťažnosťou obrátiť na príslušné štátne dozorné a kontrolné orgány.

 

III. Predpoklady objednávania, účet Kupujúceho,
Kupujúci bez zákazníckeho účtu

  1. Objednávku (návrh na uzavretie zmluvy) môže Kupujúci urobiť voči Obchodníkovi prostredníctvom
    E-shopu bez zákazníckeho účtu alebo prostredníctvom trvalého užívateľského účtu zákazníka (ďalej ako „zákaznícky účet“).
     
  2. Zákaznícky účet si môžu založiť Kupujúci, ktorí sú fyzickými osobami ako aj právnickými osobami, v rozsahu svojej spôsobilosti na právne úkony. Na registráciu je potrebná funkčná e-mailová adresa Kupujúceho.
     
  3. Ak si Kupujúci založí zákaznícky účet, obdrží prostredníctvom e-mailovej správy na ním uvedenú e-mailovú adresu odkaz, na ktorý musí kliknúť pre ukončenie procesu registrácie zákazníckeho účtu, týmto úkonom Kupujúci potvrdí založenie zákazníckeho účtu.
     
  4. Ak si Kupujúci založí zákaznícky účet, zvolí si pri jeho založení vlastné heslo, ktorým sa v bude môcť prihlasovať v E-shope. Kupujúci je povinný uchovávať svoje hesla v tajnosti a nesmie ho poskytnúť tretej osobe. Ak má Kupujúci podozrenie, že jeho heslo sa stalo známym tretím osobám, je povinný informovať o tej skutočnosti Obchodníka, ktorého kontaktné údaje sú uvedené v článku 1 týchto VOP a svoje heslo v prostredí zákazníckeho účtu bezodkladne zmeniť.
     
  5. Po založení zákazníckeho účtu je možné využívať s ním spojené funkcie v rozsahu, v ktorom sú aktuálne poskytované Obchodníkom: upozorňujeme však, že založením zákazníckeho účtu nevzniká nárok na doplnkové služby a ich dostupnosť nie je garantovaná, doplnkové služby, ktoré si vyžadujú osobitnú registráciu. Kupujúci môže kedykoľvek požiadať Obchodníka na kontaktných údajoch uvedených v článku 1 VOP o vymazanie svojich zákazníckych údajov a/alebo svojho zákazníckeho účtu, v takom prípade jeho funkcie nie je možné ďalej využívať.

 

IV. Objednávka, Uzavretie Zmluvy

  1. Objednávka Kupujúceho v E-shope sa považuje za ponuku na uzavretie Zmluvy a je záväzná (ďalej ako „objednávka“). Ponuka produktov v E-shope nie je záväzným návrhom na uzavretie Zmluvy, ale len všeobecným prehľadom, ktorý slúži Kupujúcemu na poslanie objednávky.
     
  2. Potom, čo Kupujúci vyplní svoje údaje, dokončí svoju objednávku kliknutím na „Objednať s povinnosťou platby“ a odsúhlasí VOP a vezme na vedomie poučenie o práve na odstúpenie od zmluvy, mu Obchodník pošle potvrdenie objednávky so zhrnutím detailov objednávky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke (ďalej ako „potvrdenie“).
     
  3. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo s textom „Objednať s povinnosťou platby“, čím Kupujúci výslovne potvrdí, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť Cenu za tovar a súvisiace služby. Proces objednávania je tým ukončený. Potvrdenie objednávky sa Kupujúcemu pošle e-mailom s priloženými VOP. Tento e-mail sa generuje automaticky a nie je potvrdením uzavretia Zmluvy s Obchodníkom. Obchodník potvrdí prijatie ponuky, a teda uzavretie Zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom nastáva odoslaním e-mailu o prijatí ponuky, e-mailu s údajmi o doručení objednávky alebo alternatívne odoslaním tovaru. Uzavretie Zmluvy sa môže potvrdiť aj poslaním platobných údajov na uskutočnenie platby. Obchodník nemá žiadnu povinnosť Zmluvu s Kupujúcim uzavrieť.
     
  4. Ak systém identifikuje, že sa niektoré údaje v objednávkovom procese zadali chybne, prípadne sa vynechali, je Kupujúci o tejto situácii informovaný a taká chybná objednávka Kupujúceho nebude pre Obchodníka ani Kupujúceho záväzná.
     
  5. Ak Obchodník neprijme návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy, neodkladne, najneskôr do 3 dní, informuje Kupujúceho o tom, že sa Zmluva medzi Kupujúcim a Obchodníkom neuzavrela.
     
  6. Zmluvou sa Obchodník zaväzuje Kupujúcemu dodať zakúpený tovar a umožniť mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru a Kupujúci sa zaväzuje uhradiť Obchodníkovi Cenu za tovar a súvisiace služby a tovar prevziať.

 

V. Dodanie, miesto plnenia a prevzatie tovaru

  1. Obchodník si splní svoju povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu tak, že Obchodník umožní Kupujúcemu disponovať s tovarom na mieste dodania a Kupujúceho o tom včas informuje.
     
  2. Ak je Kupujúcim objednaný tovar na sklade, expeduje ho Obchodník obyčajne do 2 pracovných dní odo dňa, keď Obchodník Kupujúcemu potvrdil objednávku, prípadne odo dňa, keď bude Obchodníkovi na jeho účet od Kupujúceho pripísaná Cena tovaru a súvisiacich služieb.
     
  3. Ak Kupujúci vznesie akékoľvek dodatočné požiadavky súvisiace s predmetom objednávky, môže sa dodacia lehota predĺžiť o čas nevyhnutný na vykonanie týchto zmien.
     
  4. Predpokladaná dodacia lehota sa vždy zobrazí pred dokončením objednávky. Obchodník môže tovar doručiť aj pred uplynutím tejto lehoty. V takom prípade o tom Kupujúceho informuje najmenej 1 pracovný deň pred dátumom skoršieho doručenia tovaru.
     
  5. Ak si Kupujúci v rámci jednej objednávky objedná viac druhov tovaru, pri ktorých sú uvedené rozličné dodacie lehoty, expeduje Obchodník spravidla celú objednávku v rámci jednej zásielky. Dodanie sa preto vždy odvíja od tovaru s najdlhšou dodacou lehotou. Dodacia lehota sa však vždy jasne zobrazí pred dokončením objednávky. V prípade, že sa tovar z objednávky expeduje z niekoľkých skladov, môže sa doručiť aj vo viacerých zásielkach. Také zásielky sa môžu doručiť inou prepravnou spoločnosťou v odlišných dňoch. O expedovaní každej zásielky Obchodník informuje Kupujúceho e-mailom.
     
  6. Podrobnejšie informácie o možnostiach doručenia a ich cenách sú dostupné v E-shope.
     
  7. Miesto plnenia je na účely Zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom doručovacia adresa uvedená v Zmluve (uvedená v objednávkovom formulári) (ďalej ako „miesto plnenia“). V prípade, že si Kupujúci zvolil platbu na dobierku, je povinný zaistiť zaplatenie tovaru pri jeho prevzatí.
     
  8. Spôsob dodania závisí od objednaného tovaru a je ponúkaný Obchodníkom pred uzavretím Zmluvy.
     
  9. Doručenie tovaru prevádzkovateľom poštových služieb prebieha od pondelka do piatku okrem štátom uznaných štátnych sviatkov. Doručenie dodávok tovaru zasielateľskou spoločnosťou prebieha v pracovných dňoch od pondelka do piatku, okrem štátom uznaných štátnych sviatkov v bežnom čase pre vybraného dopravcu Obchodníka.
     
  10. PODNIKATEĽ: Kupujúci (podnikateľ) je povinný spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru skontrolovať stav zásielky. Zjavné, zvonka viditeľné škody spôsobené pri preprave si Kupujúci (podnikateľ) musí pri prevzatí tovaru nechať potvrdiť dopravcovi. Zákonné práva a povinnosti Kupujúceho (podnikateľ) tým nie sú dotknuté.
     
  11. SPOTREBITEĽ: Za účelom kontroly stavu zásielku Obchodník odporúča Kupujúcemu (spotrebiteľ), aby spolu s prepravcom bezprostredne pri prevzatí dodaného tovaru Kupujúci skontroloval stav zásielky pred prepravcom. Zákonné práva a povinnosti Kupujúceho (spotrebiteľ) tým nie sú dotknuté.
     
  12. V prípade, že Kupujúci zistí pri odovzdaní poškodenie obalu zásielky, spíše s vodičom prepravnej služby protokol o poškodení zásielky. Kupujúci môže takú zásielku prevziať, prevziať s výhradou alebo odmietnuť zásielku prevziať.  Kupujúci následne v ten deň informuje Obchodníka a oznámi, prečo prijatý tovar neprevzal alebo prevzal s výhradou. Obchodník následne zvolí zodpovedajúci postup a vyvinie všetko úsilie na prípadné doručenie novej zásielky.
     
  13. Obsah zásielky Kupujúci bez zbytočného odkladu po prevzatí prezrie a informuje Obchodníka o prípadných nezrovnalostiach do 2 dní od prevzatia zásielky. Kvalitu a kvantitu dodaného tovaru Kupujúci skontroluje s najvyššou možnou opatrnosťou tak, aby sa tovar nepoškodil alebo nestratil.
     
  14. Náklady na dodanie tovaru sa líšia podľa typu tovaru a podľa zvoleného typu prepravy. Celková cena nákladov na dodanie tovaru je vždy uvedená v poslednom kroku objednávky. Detailné informácie o preprave tovaru sú dostupné v E-shope.
     
  15. Za deň dodania sa považuje deň prevzatia tovaru Kupujúcim.
     
  16. PODNIKATEĽ: Kupujúci (podnikateľ) je bez ďalšieho povinný pri prevzatí tovaru postupovať tak, ako je uvedené v  bodoch 12 a 13 tohto článku. V prípade, že Kupujúci (podnikateľ) nedodrží postup uvedený v tomto odseku, stráca práva uplatňovať si práva z vadného plnenia.

 

VI. Platobné podmienky

  1. Ceny uvádzané pri tovare v E-shope sú uvedené v eurách (EUR) a zahŕňajú daň z pridanej hodnoty (ďalej ako „Cena“).
     
  2. Platba môže byť realizovaná niektorou z platobných metód uvedených v E-shope pri vytvorení objednávky.
     
  3. Cena sa vždy vzťahuje na zobrazený a opísaný produkt a nezahŕňa súvisiace dekorácie, doplnky ani plnenie či iné súvisiace služby.
     
  4. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť Cenu podľa svojho uváženia a podľa týchto VOP.
     
  5. Cenu tovaru si môže Kupujúci overiť pri jednotlivých položkách tovaru. Pre Kupujúceho je rozhodujúca Cena uvedená pri tovare v čase odoslania objednávky, ktorá sa vždy zobrazí pred potvrdením odoslania objednávky.
     
  6. Cena tovaru nezahŕňa cenu za dopravu. Cena za dopravu a ďalšie služby zvolené Kupujúcim sa budú účtovať samostatne. Celková cena zahŕňajúca Cenu tovaru, cenu dopravy a ďalších služieb sa vždy zobrazí pred vykonaním posledného kroku objednávky. Podrobné informácie o možnostiach dopravy a ich cene sú dostupné v E-shope.
     
  7. Cenu za tovar je možné uhradiť:

7.1. Dobierkou v hotovosti pri prevzatí objednaného tovaru od prepravcu. Sumu (Cena tovaru + cena za dopravu + dobierečné) Kupujúci odovzdá vodičovi prepravnej služby, ktorý je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o zaplatení. Daňový doklad (faktúru) pošle Obchodník Kupujúcemu e-mailom.
7.2. Bankovým prevodom na účet Obchodníka. Zálohovú faktúru Obchodníka pošle Kupujúcemu e-mailom. Ak Kupujúci neuhradí zálohovú faktúru v plnej výške do 14 dní od dátumu jej vystavenia, Obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy a objednávku stornovať.
7.3. Online platbou prostredníctvom platobnej brány. Hneď ako systém Obchodníka spáruje platbu Kupujúceho s objednávkou, pošle Obchodník Kupujúcemu potvrdenie o prijatej platbe.

  1. Obchodník si vyhradzuje právo pri tovare upravenom na mieru a vo výnimočných prípadoch pri neskladovom tovare (t. j. tovare, pri ktorom nie je v E-shope uvedený údaj „na sklade x ks“) požadovať od Kupujúceho zloženie nevratnej finančnej zálohy vo výške 30 % – 100 % z kúpnej Ceny tovaru. V prípade Kupujúceho (spotrebiteľa) môže byť táto finančná záloha nevratná v prípade, že ide o tovar, pri ktorom nemá Kupujúci (spotrebiteľ) právo odstúpiť od Zmluvy, a Kupujúci (spotrebiteľ) bol o tejto skutočnosti vopred informovaný. Výšku zálohy stanoví Obchodník a v prípade, že Kupujúci zálohu riadne neuhradí v lehote 14 dní od dátumu vystavenia zálohovej faktúry, Obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy.
     
  2. Podľa zákona o evidencii tržieb je Obchodník povinný vystaviť Kupujúcemu účtenku. Zároveň je Obchodník povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
     
  3. V prípade, že bude Kupujúci žiadať o vrátenie DPH pri vývoze mimo EÚ, je Obchodník oprávnený za túto službu účtovať individuálny administratívny poplatok, ktorého výška bude Kupujúcemu vopred oznámená.

 

VII. Nadobudnutie vlastníckeho práva
a prechod nebezpečenstva škody na tovare

  1. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho hneď ako Kupujúci uhradí Obchodníkovi Cenu za tovar a všetky súvisiace služby (t. j. cenu za dopravu alebo dobierečné) alebo hneď ako Kupujúci tovar od Obchodníka prevezme, podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr. Kým nie je Cena za tovar a súvisiace služby uhradená v plnej výške, je vlastníkom tovaru vždy Obchodník. Akýkoľvek predpredaj alebo prevod vlastníckeho práva k tovaru na tretiu osobu pred uhradením Ceny za tovar a súvisiace služby je zakázaný.
     
  2. Kupujúci nesie nebezpečenstvo škody na veciach, ktoré mu boli zverené pred plným uhradením Ceny a súvisiacich služieb podľa predchádzajúceho odseku tohto článku VOP, najmä nebezpečenstvo straty na veci, jej zničenia alebo poškodenia.
     
  3. SPOTREBITEĽ: Nebezpečenstvo škody na veci prechádza na Kupujúceho (spotrebiteľa), hneď ako tovar prevezme Kupujúci (spotrebiteľ) alebo tretia osoba určená Kupujúcim (spotrebiteľom), odlišná od prepravcu ponúkaného Obchodníkom. Ak Kupujúci (spotrebiteľ) zabezpečil alebo Obchodník na popud Kupujúceho (spotrebiteľa) zaistili iného prepravcu, než je ten, ktorého ponúka Obchodník, prechádza nebezpečenstvo škody na veci na Kupujúceho (spotrebiteľa) odovzdaním tovaru tejto osobe alebo subjektu zabezpečenému na odovzdanie, prepravu alebo prevzatie tovaru.
     
  4. PODNIKATEĽ: Ak sa tovar Kupujúcimi (podnikateľmi) posiela prostredníctvom dohodnutého prepravcu, tovar sa považuje za odovzdaný Kupujúcemu (podnikateľovi) odovzdaním tovaru prvému prepravcovi, u ktorého si môže Kupujúci (podnikateľ) uplatňovať prípadné práva zo zmluvy o preprave. Nebezpečenstvo škody na veci prechádza na Kupujúceho (podnikateľa) odovzdaním veci tomuto prvému prepravcovi.

 

VIII. Zodpovednosť Obchodníka za vady,
uplatnenie reklamácie Kupujúcim

  1. Zodpovednosť za vady a uplatnenie si práv zo zodpovednosti za vady Kupujúcich (spotrebiteľ), sa riadia Reklamačným poriadkom Obchodníka, ktorý nájdete na adrese https://www.sanitino.sk/reklamacny-poriadok a príslušnými právnymi predpismi. V prípade Kupujúcich (podnikateľov), sa uplatňujú príslušné ustanovenia právnych predpisov. Zodpovednosť Obchodníka voči Kupujúcim sa riadi príslušnými právnymi predpismi.
     
  2. Obchodník zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar nemá pri prevzatí Kupujúcim vady a v čase prevzatia má tovar dohodnuté vlastnosti. Ak neboli vlastnosti tovaru dohodnuté, má tovar vlastnosti uvedené v ich opise alebo také, ktoré sa môžu vo všeobecnosti očakávať od tohto tovaru, a to v zodpovedajúcej kvantite, počte alebo hmotnosti a v súlade s príslušnými právnymi predpismi, ak nebolo stanovené inak.
     
  3. Kupujúci je oprávnený uplatniť si právo z vád tovaru v súlade so zákonom. Obchodník zodpovedá za vady tovaru, ktoré tovar mal v čase odovzdania, vrátane právnych vád.
     
  4. Popis tovaru v E-shope nie je indikáciou kvality tovaru.
     
  5. Práva z vadného plnenia sa nevzťahujú na opotrebovanie veci spôsobené jej bežným používaním, nevhodným ošetrením, vplyvom poveternostných podmienok, neodbornou manipuláciou, úmyselným poškodením alebo na vady, na ktoré bol Kupujúci upozornený písomne v Zmluve alebo iným vhodným spôsobom alebo o ktorých Kupujúci pred prevzatím veci vedel. Vadou tovaru nie je bežný rozdiel vo farbe alebo v štruktúre v prípade prírodných materiálov (napr. drevo), umelých materiálov alebo lakovaných plôch. V prípade vecí predávaných za nižšiu Cenu (označených ako „druhá akosť“) nezodpovedá Obchodník za vady, pre ktorú bola dohodnutá nižšia Cena, a v prípade použitých vecí za vady zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala pri prevzatí Kupujúcim. Ak je predmetom kúpy už použitý tovar, skracuje sa zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia na 12 mesiacov, a to v súlade s ustanovením § 619 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
     
  6. Reklamáciu vady tovaru si musí Kupujúci uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, a to e-mailom poslaným na adresu reklamacie@sanitino.sk alebo písomne na adresu na reklamačné účely, uvedenú vyššie. Reklamačný formulár, ktorý možno využiť, sa dá stiahnuť tu. Kupujúci je povinný preukázať Obchodníkovi, že si uňho tovar kúpil, možno to urobiť najmä doložením originálu alebo kópie faktúry, ktorú Kupujúci pošle spolu s písomnou reklamáciou alebo predloží na nahliadnutie v prípade, že si uplatňuje reklamáciu osobne v sídle Obchodníka.
     
  7. Potom, čo si Kupujúci v súlade s predchádzajúcim odsekom tohto článku riadne uplatní reklamáciu vady tovaru, vystaví Obchodník reklamačný protokol, v ktorom písomne Kupujúcemu potvrdí, kedy si svoje právo uplatnil, a zároveň ho poučí o vykonaní opravy a čase trvania reklamácie. Obchodník doručí reklamačný protokol na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v procese odosielania objednávky, príp. iným spôsobom, ak o to Kupujúci pri uplatnení reklamácie požiada.
     
  8. Ak si Kupujúci reklamáciu vád tovaru uplatní a Obchodník reklamáciu uzná, hradí náklady na prepravu tovaru spojenú s reklamáciou Obchodník. Ak si však Kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob prepravy, vráti Obchodník Kupujúcemu náklady na prepravu tovaru spojenú s reklamáciou vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Ak reklamáciu chýb tovaru Obchodník zamietne, hradí všetky náklady na prepravu tovaru spojenú s reklamáciou Kupujúci.
     
  9. Ak Kupujúci v prípade tovaru, ktorý si nevyžaduje odbornú inštaláciu, nesplní podmienku odbornej inštalácie, následná reklamácia vady spôsobenej neodbornou inštaláciou sa neuzná. Obchodník nezodpovedá okrem iného za tie vady tovaru, ktoré spôsobila neodborná manipulácia či montáž vykonávaná Kupujúcim.
     
  10. Vada, ktorá vznikla neodbornou starostlivosťou alebo iným neodborným uvedením tovaru do prevádzky Kupujúcim, sa bude považovať za vadu tovaru len vtedy, ak vada vznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode na montáž alebo na uvedenie veci do prevádzky.
     
  11. Obchodník zodpovedá Kupujúcemu za vady spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou v dôsledku nedostatku v návode, ktorý k nej poskytol Obchodník.
     
  12. SPOTREBITEĽ: Práva Kupujúceho (spotrebiteľa) z vadného plnenia zaniknú, ak sa neuplatnia v priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak sa Obchodník a Kupujúci (spotrebiteľ) nedohodnú na dlhšej lehote.
     
  13. SPOTREBITEĽ: Ak sa vada prejaví v priebehu 6 mesiacov od plnenia, predpokladá sa, že vec bola vadná už pri prevzatí. V závislosti od druhu a závažnosti vady môže Kupujúci (spotrebiteľ) vyžadovať opravu veci (odstránenie vady), výmenu vadného tovaru za dodanie nového tovaru bez vád. Kupujúci (spotrebiteľ) má tiež právo odstúpiť od Zmluvy. Odstúpenie od Zmluvy (alebo zníženie Ceny) je možné len za podmienok stanovených príslušnými právnymi predpismi, najmä ak sa žiadosti Kupujúceho (spotrebiteľa) nevyhovie v primeranej lehote alebo ak nie je možná oprava alebo výmena vadnej veci.
     
  14. SPOTREBITEĽ: Ak je Kupujúci spotrebiteľom, musí sa jeho reklamácia vyriešiť (vrátane nápravy vady) do 30 dní odo dňa podania reklamácie, ak sa Obchodník s Kupujúcim (so spotrebiteľom) nedohodnú na dlhšom čase alebo ak príslušné právne predpisy nestanovujú inak.
     
  15. PODNIKATEĽ: Práva Kupujúceho (podnikateľa) z vadného plnenia zaniknú, ak sa neuplatnia v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, ak sa Obchodník a Kupujúci (podnikateľ) nedohodnú na dlhšej lehote.

 

IX. Informácie pre Kupujúceho (spotrebiteľa),
odstúpenie od Zmluvy a právo na vrátenie tovaru

SPOTREBITEĽ: CELÝ TENTO ČLÁNOK VOP SA UPLATNÍ LEN PRE KUPUJÚCEHO, KTORÝ JE SPOTREBITEĽOM

  1. Informácie pre Kupujúcich (spotrebiteľov) sú k dispozícii v E-shope.
     
  2. Právo Kupujúceho (spotrebiteľ), na odstúpenie od zmluvy pri nákupe v E-shope sa spravuje podľa ustanovení tohto článku VOP a príslušnými zákonnými ustanoveniami.
     
  3. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu a akejkoľvek sankcie, a to do 14 dní od prevzatia tovaru (ďalej ako „lehota na odstúpenie“).
     
  4. Lehota na odstúpenie od Zmluvy predstavuje 30 dní v prípade Zmluvy zatvorenej pri predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou alebo pri nevyžiadanej návšteve Obchodníka v domácnosti alebo v súvislosti s ňou.
     
  5. Lehota na odstúpenie od Zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru (spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy). Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim (spotrebiteľ) okamihom, keď Kupujúci (spotrebiteľ) alebo — ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
  • tovary objednané Kupujúcim (spotrebiteľ) v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru,
  • jedná o zmluvu o službe, odo dňa jej uzavretia.
  1. Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy musí Kupujúci (spotrebiteľ) o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy informovať Obchodníka. To môže Kupujúci (spotrebiteľ) urobiť najmä prostredníctvom listu poslaného Obchodníkovi prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na adresu SANITINO s.r.o., areál Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Česká republika, alebo prostredníctvom e-mailu poslaného Obchodníkovi na e-mailovú adresu reklamacie@sanitino.sk. Obchodník odporúča Kupujúcemu (spotrebiteľovi) využiť na odstúpenie od Zmluvy vzorový formulár, ktorý si možno stiahnuť pod odkazom tu: „Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy“. Nie je však povinnosťou Kupujúceho (spotrebiteľa) tento vzorový formulár využiť.
     
  2. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy uvedenej v tomto vyššie.
     
  3. Ak by vznikli medzi stranami pochybnosti o dni doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, považuje sa za deň doručenia tretí deň po odoslaní oznámenia na adresu Kupujúceho (spotrebiteľ), ktorú uviedol Obchodníkovi (napr. v zákazke, Zmluve, zákazníckom účte, online objednávke).
     
  4. Kupujúci (spotrebiteľ) berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je:
  • dodávka tovaru, ktorý bol upravený podľa požiadavky Kupujúceho (spotrebiteľa) alebo pre jeho osobu;
  • dodávka tovaru, ktorý sa po dodaní nenávratne zmiešal s iným tovarom,
  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s výslovným súhlasom Kupujúceho (spotrebiteľa) a Kupujúci (spotrebiteľ) vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Kupujúci (spotrebiteľ) povinný zaplatiť cenu a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
  • dodanie alebo poskytnutie  produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
  • dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho (spotrebiteľa), tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho (spotrebiteľa) (napr. tovar upravený na mieru);
  • dodanie tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze ako aj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Kupujúceho (spotrebiteľa), o ktoré Kupujúci (spotrebiteľ) výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre Zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba a pre Zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli Zmluvy uzavreté počas návštevy Obchodníka u Kupujúceho (spotrebiteľa) a Kupujúci (spotrebiteľ) si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal. Kupujúci (spotrebiteľ) stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od Zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak Kupujúci (spotrebiteľ) výslovne požiadal Obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom Kupujúceho (spotrebiteľa);
  • dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  • dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov, kníh alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený;
  • dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom;
  • preprava tovaru, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa Zmluvy má Obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote, ak Obchodník ponúka tieto služby;
  • dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
    (i) dodávanie digitálneho obsahu začalo a
    (ii) Kupujúci (spotrebiteľ) udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od Zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a Obchodník (obchodník) poskytol Kupujúcemu (spotrebiteľovi) potvrdenie o vyhlásení Kupujúceho (spotrebiteľa), že bol poučený (podľa § 17 ods. 12 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa), ak je podľa Zmluvy Kupujúci (spotrebiteľ) povinný zaplatiť Cenu.
  1. V prípade odstúpenia od Zmluvy je Kupujúci (spotrebiteľ) povinný najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať tovar späť Obchodníkovi. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci (spotrebiteľ) odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.
     
  2. V prípade odstúpenia od Zmluvy je Kupujúci (spotrebiteľ) povinný uhradiť Obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak Kupujúci (spotrebiteľ) v súlade s ustanoveniami tohto článku VOP odstúpi od Zmluvy uzavretej na diaľku alebo od Zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
     
  3. Kupujúci (spotrebiteľ) je povinný vrátiť Obchodníkovi tovar, ktorého sa odstúpenie od Zmluvy týka, na adresu: SANITINO s.r.o., areál Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Česká republika.
     
  4. Kupujúci (spotrebiteľ) hradí priame náklady spojené s vrátením tovaru Obchodníkovi. Tovar nie je možné poslať Obchodníkovi na dobierku, Obchodník si v takom prípade vyhradzuje právo takto poslaný tovar neprevziať. Kupujúci (spotrebiteľ) je povinný preukázať, že si od Obchodníka tovar kúpil, a to napr. priložením daňového dokladu, ktorý dostal Kupujúci (spotrebiteľ) spolu s tovarom.
     
  5. V prípade odstúpenia od Zmluvy týkajúceho sa tovaru na paletách (čiže tovaru, ktorý s ohľadom na svoju povahu nemôže byť vrátený obvyklou poštovou prepravou) znáša Obchodník náklady spojené so zaslaním tovaru na paletách späť, pokiaľ si Kupujúci (spotrebiteľ) spätné zaslanie pred jeho uskutočnením odsúhlasí s Obchodníkom. Obchodník po odsúhlasení objedná prepravu tovaru na paletách a zabezpečí jeho vyzdvihnutie priamo u Kupujúceho (spotrebiteľa). Pokiaľ si Kupujúci (spotrebiteľ) sám zaistí prepravu a vrátenie tovaru na paletách bez toho, aby to vopred odsúhlasil s Obchodníkom, znáša náklady spojené so spätným zaslaním alebo vrátením tovaru na paletách Kupujúci (spotrebiteľ) sám.
     
  6. Kupujúci (spotrebiteľ) zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v prípade, že s tovarom zaobchádzal inak, než je nutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho charakter a vlastnosti, a že zníženie hodnoty tovaru vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania (napr. nevhodnou montážou). V takom prípade má Obchodník právo si z vrátenej sumy odčítať pomernú časť kúpnej Ceny, zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru. Obchodník si z vrátenej sumy odčíta pomernú časť kúpnej Ceny, zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru aj v prípade, že sa mu tovar doručí poškodený následkom prepravy od Kupujúceho (spotrebiteľa), pretože je to Kupujúci (spotrebiteľ), ktorý v prípade odstúpenia od Zmluvy znáša v čase prepravy tovaru späť k Obchodníkovi riziko škody na veci a zodpovedá za stav doručeného tovaru. Z tohto dôvodu sa Kupujúcemu (spotrebiteľovi) odporúča riadne sa oboznámiť so zmluvnými podmienkami ním vybraného prepravcu, najmä dodržiavať podmienky stanovené pre zabalenie zásielky, a tak poslať tovar Obchodníkovi v obale vhodnom na prepravu, aby sa pri preprave nepoškodil.
     
  7. Ak Kupujúci (spotrebiteľ) odstúpi od Zmluvy včas, vráti mu Obchodník bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru (nie však náklady na vrátenie tovaru späť Obchodníkovi), ktoré od neho na základe Zmluvy prijal, pričom na vrátenie peňažných prostriedkov Obchodník použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý Kupujúci (spotrebiteľ) použil na vykonanie počiatočnej transakcie. Obchodník vráti Kupujúcemu (spotrebiteľovi) prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým Kupujúci (spotrebiteľ) súhlasil a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak si však Kupujúci (spotrebiteľ) zvolil iný než najlacnejší spôsob prepravy, vráti Obchodník Kupujúcemu (spotrebiteľovi) náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Prijaté peňažné prostriedky je Obchodník povinný vrátiť až v okamihu, keď mu Kupujúci (spotrebiteľ) preukáže vrátenie tovaru.
     
  8. Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku Kupujúceho (spotrebiteľa) hradí Kupujúci (spotrebiteľ), náklady na prostriedky komunikácie na diaľku Obchodníka hradí Obchodník, pričom sa náklady nelíšia od základnej sadzby.
     
  9. Zmluva uzavretá v tomto E-shope sa Kupujúcemu (spotrebiteľovi) pošle na ním poskytnutú e-mailovú adresu a následne uloží u Obchodníka v elektronickej podobe a na vyžiadanie Kupujúceho (spotrebiteľa) sa môže Kupujúcemu (spotrebiteľovi) poslať znovu.
     
  10. Tieto VOP sa uplatnia aj pri predaji tovaru Obchodníkom prostredníctvom tzv. marketplace, t.j. on-line trh, prevádzkovaného treťou osobou, ktorého sa Obchodník ako predajca zúčastní.

 

X. Informácie pre Kupujúceho (podnikateľ),
odstúpenie od Zmluvy a právo na vrátenie tovaru

PODNIKATEĽ: CELÝ TENTO ČLÁNOK VOP SA UPLATNÍ LEN PRE KUPUJÚCEHO, KTORÝ JE PODNIKATEĽ

  1. Kupujúci (podnikateľ), má právo na odstúpenie od Zmluvy, ktoré mu umožňujú príslušné právne predpisy. Právo Kupujúceho (podnikateľ) na vrátenie tovaru tým nie je dotknuté.
     
  2. Ak by vznikli medzi Obchodníkom a Kupujúcim (podnikateľ) pochybnosti o dni doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, považuje sa za deň doručenia tretí deň po odoslaní oznámenia na adresu Kupujúceho (podnikateľ), ktorú uviedol Obchodníkovi (napr. v zákazke, Zmluve, zákazníckom účte, online objednávke).
     
  3. Obchodník a Kupujúci (podnikateľ) sú oprávnení odstúpiť od Zmluvy okrem iných prípadov stanovených týmito VOP, ak sa druhá zmluvná strana dopustí podstatného porušenia povinností vyplývajúcich pre ňu zo Zmluvy a týchto VOP. Za podstatné porušenie zmluvných povinností sa považujú najmä: omeškanie Kupujúceho (podnikateľ) s úhradou kúpnej ceny v lehote splatnosti určenej alebo akýchkoľvek iných čiastok podľa týchto VOP, omeškanie Kupujúceho (podnikateľ) s prevzatím tovaru.
     
  4. Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu nemožnosti dodať tovar, či už z dôvodu vypredania svojich zásob tovaru alebo z dôvodu jeho nedostupnosti. Obchodník môže ďalej od Zmluvy odstúpiť v prípade, že tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, ako aj z dôvodu, že tovar bol označený zjavne chybnou Cenou. Za zjavne chybnú Cenu sa pre tieto účely rozumie cena, ktorá sa v dôsledku prekrývajúcich sa číslic v čiastke Ceny, chýbajúcej číslice v čiastke Ceny, nesprávne umiestnenej desatinnej čiarky v čiastke Ceny, zámeny meny (napr. zrejme eurová čiastka je uvedená s označením meny CZK) alebo aj z akéhokoľvek iného, hoci nie aj zrejmého, dôvodu výrazne odchyľuje od zvyčajnej maloobchodnej ceny daného alebo porovnateľného tovaru alebo príslušných s ním spojených služieb, bez toho aby táto odchýlka bola dôsledkom demonštrovanej zľavovej alebo výpredajovej akcie alebo inej formy Obchodníkom úmyselne zamýšľaného cenového zvýhodnenia. Výraznou odchýlkou sa pre tento účel rozumie odchýlka, ktorá musí byť pri rozumnom posúdení zrejmá aj priemernému spotrebiteľovi s tým, že ak nie je preukázaný opak, je výraznou odchýlkou odchýlka prevyšujúca 50%.
     
  5. Obchodník je rovnako oprávnený od Zmluvy odstúpiť, pokiaľ Kupujúci (podnikateľ) zvolí možnosť vydvihnutia zakúpeného tovaru v boxe (na výdajnom mieste jedného z poskytovateľov dopravy) a tento tovar sa nevydvihne do troch dní odo dňa, kedy bola Kupujúcemu (podnikateľ) zo strany Obchodníka poskytnutá informácia o dostupnosti tovaru na vydvihnutie (prevzatie).
     
  6. Ak Obchodník využije právo na odstúpenie podľa uvedených bodov týchto VOP, Obchodník vyrozumie Kupujúceho (podnikateľ) o tom, že od Zmluvy odstupuje, a to do 7 dní od uzavretia Zmluvy. Pokiaľ Kupujúci (podnikateľ) už uhradil kúpnu Cenu a cenu za súvisiace služby (alebo jej časť), bude mu kúpna Cena a cena za súvisiace služby (prípadne jej Časť) vrátená späť rovnakým spôsobom, a to najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy Obchodníkom. Ak nebude možné vrátiť kúpnu Cenu a cenu za súvisiace služby rovnakým spôsobom, vyžiada si Obchodník od Kupujúceho (podnikateľ) zodpovedajúcu súčinnosť, ktorú je Kupujúci (podnikateľ) povinný poskytnúť. Odstúpením Obchodníka zaniká Zmluva uzavretá s Kupujúcim (podnikateľ), a to v rozsahu v akom od Zmluvy Obchodník odstúpi.

 

XI. Informácie k elektronickej evidencii tržieb

  1. Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov je Obchodník ako podnikateľ povinný evidovať tržbu v elektronickej registračnej pokladnici alebo v systéme e-kasa prostredníctvom pokladnice e-kasa klient bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Ak Obchodník ako podnikateľ nemôže z dôvodu prekročenia hraničnej doby odozvy zaevidovať tržbu v systéme e-kasa, je povinný uložiť dátovú správu v on-line registračnej pokladnici.
     
  2. Obchodník ako podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient odovzdať Kupujúcemu pokladničný doklad okrem kópie pokladničného dokladu ihneď po jeho vytlačení v elektronickej registračnej pokladnici alebo v pokladnici e-kasa klient.

 

XII. Výhrada vlastníckeho práva

  1. U Kupujúcich (spotrebiteľ) si Obchodník vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom Zmluvy až do úplného zaplatenia Ceny a súvisiacich služieb podľa príslušnej Zmluvy, t. j. vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom Zmluvy prechádza na Kupujúceho (spotrebiteľ) až úplným zaplatením Ceny a súvisiacich služieb.
     
  2. Pre Kupujúcich (podnikateľ), platí nasledujúce:
  • Zaslaný tovar (ďalej ako „tovar s výhradou vlastníckeho práva“) zostáva vo vlastníctve Obchodníka až do okamihu úplného zaplatenia Ceny a súvisiacich služieb ako aj všetkých existujúcich alebo budúcich pohľadávok, ktoré má aktuálne alebo do budúcnosti Obchodník voči Kupujúcemu (podnikateľ).
  • Kupujúci (podnikateľ) je povinný nakladať s tovarom s výhradou vlastníckeho práva s riadnou starostlivosťou a poistiť ho na svoje náklady dostatočne pre prípad poškodenia ohňom, vodou, krádežou, ako aj proti ostatným poistným rizikám vo výške hodnoty nového tovaru. Ak sú nutné údržbové a inšpekčné práce, je Kupujúci (podnikateľ) povinný ich vykonať včas a na vlastné náklady.

 

XIII. Informácie o spracovaní osobných údajov

  1. Obchodník zaobchádza s údajmi Kupujúcich zodpovedne. Preto je Obchodník v zaobchádzaní s údajmi získanými online viazaný vlastnými dobrovoľnými zásadami ochrany osobných údajov. Ďalšie informácie k téme ochrany osobných údajov (bez ohľadu na kódexy správania) sú dostupné v E-shope.

 

XIV. Rozhodné právo, jazyk zmluvy, jurisdikcia

  1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia českého práva (voľba rozhodného práva v súlade s nariadením Rím I. – nariadením EP a Rady č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky) a všetky spory sa prejednajú pred príslušným súdom v Českej republike (voľba právomoci súdu).
     
  2. Vyššie uvedená voľba rozhodného práva však nezbavuje Kupujúceho (spotrebiteľa) ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia slovenského právneho poriadku, od ktorých sa nemožno odchýliť dohodou, t.j. v prípade Kupujúceho (spotrebiteľ) majú kogentné ustanovenia predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa prednosť pred týmito VOP, v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa resp. Občianskeho zákonníka SR.
     
  3. Uplatnenie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru publikovaného v oznámení Federálneho Ministerstva Zahraničných vecí č. 160/1991 (CISG) je vylúčené z týchto VOP.
     
  4. V prípade, že medzi Obchodníkom a Kupujúcim (spotrebiteľom) vznikne spotrebiteľský spor zo Zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže Kupujúci (spotrebiteľ) podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, webové sídlo: www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); Kupujúci (spotrebiteľ) má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci (spotrebiteľ) môže využiť aj platformu na riešenie sporov online: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/.

 

XV. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím Zmluvy. Platne uzavretá Zmluva sa spravuje VOP platnými v čase jej uzavretia. Obchodník oznamuje zmeny VOP v E-shope.
     
  2. Kupujúci nemá právo bez predchádzajúceho písomného súhlasu Obchodníka postúpiť, previesť alebo nakladať, vcelku či čiastočne, s príslušnými právami, nárokmi a záväzkami na základe tejto zmluvy, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak.
     
  3. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že na komunikáciu s ním môže Obchodník využiť jeho e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
     
  4. Špeciálne ustanovenia s Kupujúcim, písomne vyhotovené vo vlastnej kúpnej zmluve, majú prednosť pred tými ustanoveniami VOP, ktoré by s nimi boli v rozpore.
     
  5. Ak by sa jednotlivé ustanovenia VOP považovali z akýchkoľvek dôvodov za neplatné, nevzťahuje sa táto neplatnosť na ostatné ustanovenia.
hore